Найдорожчі компанії світу та України

Зміст

На міжнародному ринку лідирує IT, а в Україні — ритейл та виробники їжі



Рейтинги найдорожчих компаній світу та України 2018-2019, складені провідними виданнями й консалтинговими агенціями: Forbes, PwC, «Кореспондент», MPP Consulting. Хто вони — міжнародні корпорації-мільярдери та вітчизняні фірми-мільйонери?

Найдорожчі компанії світу

Консалтингова фірма PwC опублікувала Global Top 100 companies (2019). Дані зібрано за період з квітня 2018 по березень 2019. На верхівці списку — IT-сектор, потім — фінанси та охорона здоров'я. Найбільша кількість брендів — американські. На другому місці — Китай, потім — Великобританія. Усього в Global Top 100 увійшли 18 країн. Якщо порівнювати з попереднім роком, у 2019 з'явилися держави-новачки: Індія та Саудівська Аравія.


ТОП-10 за версією PwC:


  1. Microsoft (IT) — $905 млрд


  1. Apple (IT) — $896 млрд


  1. Amazon (IT) — $875 млрд


  1. Alphabet / Google (IT) — $817 млрд


  1. Berkshire Hathaway (фінанси, страхування, залізничний транспорт, продовольчі та непродовольчі товари, комунальні послуги) — $494 млрд


  1. Facebook (IT) — $476 млрд


  1. Alibaba (інтернет-комерція) — $472 млрд


  1. Tencent (інвестиційний холдинг, ігрова індустрія) — $438 млрд


  1. Johnson & Johnson (лікарські препарати та санітарно-гігієнічні товари) — $372 млрд


  1. Exxon Mobil (нафтопромисловість) — $342 млрд


Перші шість учасників — американські торгові марки, переважна більшість — з технологічного сектора. Уперше з 2009 «Майкрософт» став лідером Global Top 100, обігнавши Apple (був №1 у період з 2012 по 2018). Замикають список (9  та 10 місце) теж американці. А енергетична галузь, що домінувала раніше, збільшила відставання від інтернет-гігантів.

 

Другий рейтинг найдорожчих брендів складено журналом Forbes. Apple очолює його вже дев'ять років поспіль. Це поки що єдина торгова марка в історії, яку оцінили в понад 200 мільярдів доларів. У спину «яблучному» бренду дихає Google. Ще чотири роки тому різниця в ціні між цими двома корпораціями відрізнялася лише удвічі.



 ТОП-10 найдорожчих компаній світу 2019 за версією Forbes



Так само, як і в дослідженні PwC, верхні рядки посідають американські технокорпорації. До загального рейтингу увійшли 16 держав, серед яких у топі США, Німеччина, Японія та Франція. Найбільш представлені галузі економіки після IT-сектора: фінанси, споживча продукція, автопромисловість, роздрібна торгівля. Через те, що аналітики розглядали бренди з помітною присутністю в Сполучених Штатах, до списку не потрапив китайський сайт Alibaba та мобільний оператор Vodafone. Українських торгових марок у вибірці немає.

Найдорожчі компанії України

У листопаді 2018 видання «Новое Время» у співпраці з MPP Consulting представило ТОП-100 найбільших вітчизняних брендів. Очолила список «Моршинська». Це вже вдруге вона лідирує в рейтингу.



ТОП-10 найдорожчих компаній України за версією НВ та MPP Consulting

 


Рейтинг складено на основі вартості компаній. Враховувався річний прибуток і фактори, здатні на нього вплинути: загальна інвестиційна привабливість, продажі, географія та інші параметри.

 

Свіжіший перелік ТОП-50 найдорожчих брендів України опублікував журнал «Кореспондент» (випуск №7 (823) за 11 квітня 2019). Верхівка списку з минулого року не змінилась. Як і раніше, лідирує ритейл, телекомунікації, виробники їжі та напоїв. Одночасно спостерігається підйом української фармацевтики.


ТОП-5 українських торгових марок за версією журналу «Кореспондент»:

 

  1. «Київстар» (телекомунікації) — $245 млн


  1. «Моршинська» (виробництво напоїв) — $178,2 млн


  1. Foxtrot (продаж техніки та електроніки) — $176,9 млн


  1. «Дарниця» (фармацевтика) — $172,2 млн


  1. Rozetka (електронна комерція) — $168,7 млн


На відміну від списку, складеного виданням «Новое Время», до п'ятірки не увійшли «Нова пошта», «ПриватБанк» і Sandora, а «Моршинська» посіла друге місце. Загалом лідерами залишилися схожі сегменти економіки: ритейл, електронна комерція, продовольчі товари. Редакція видання не включила до вибірки учасників фондового ринку та страхування, торгові марки, створені за межами нашої держави, а також фірми, що не працюють з роздрібними покупцями.

Висновки

Доки на міжнародній арені, і зокрема в США, перші позиції — за технологіями, в Україні розвивається торгівля та сегмент продовольчих товарів. До того ж виторг міжнародних гігантів обчислюється мільярдами, а вітчизняних — мільйонами доларів. У всіх рейтингах верхівка списку практично не змінюється — компанії-лідери впевнено утримують головні позиції.


Використовуйте ці дані, включно з динамікою зростання бізнесу, щоб вигідно інвестувати у фірми зі швидкими темпами розвитку та найбільші компанії світу й України.