Johnson & Johnson
JNJ

Інформація про компанію
Історія виплати дивідендів
Про компанію Johnson & Johnson
Johnson & Johnson – компанія США, що прославилася санітарно-гігієнічними товарами. Проте основний дохід холдинг отримує від абсолютно іншої діяльності – J&J входить до списку найбільших постачальників медичного обладнання світу (1-е місце у 2019 році та 2-е – 2020-го за версією Forbes).
Johnson & Johnson першою випустила медичний пластир, гігієнічні приналежності для жінок, м'які контактні лінзи й багато іншого. На цю мить J&J є однією з 10 найбільших компаній США за капіталізацією. Аналітики називають її акції найстійкішими у секторі. Другу світову кризу поспіль котирування знижуються менш ніж на 25% і швидко відновлюються вже до кінця року.
Акції Johnson & Johnson входять до індексу Dow Jones Titans 50. Основні торги проводяться на майданчику NYSE.
Сфери діяльності компанії Johnson & Johnson
Johnson & Johnson має 250 дочірніх компаній, діяльність яких розподілена на три напрямки:
-
споживчі товари;
-
фармацевтика;
-
медичне обладнання.
Johnson & Johnson належать кілька десятків брендів, поміж яких – дитяча гігієнічна лінія Johnson's Baby, косметика Clean & Clear і Neutrogena, контактні лінзи Acuvue. Продукти J&J продаються у 175 країнах світу.
Компанія в цифрах і подіях
У 1886 році у світі вперше задумалися над стерилізацією хірургічних операцій. В той таки час три брати Джонсони вирішили взяти участь у медичній революції та заснували Johnson & Johnson – компанію, яка, маючи в штаті всього 14 людей, першою почала виробляти стерильні перев'язувальні матеріали та докторські халати. Незабаром підприємство випустило книгу, яка довгий час була єдиним посібником з антисептику. Результат – значне зменшення смертності під час операцій і перший крок на шляху до слави. Але у житті компанії були й інші етапи:
-
1888 р. – випуск першої у світі аптечки першої допомоги;
-
1892 р. – розробка легендарної дитячої присипки та народження бренду Johnson's Baby, з яким компанія до сьогодні асоціюється у більшості споживачів;
-
1900 р. – допомога медикаментами постраждалим від урагану в Техасі. З того часу благодійність стала традицією компанії та регулярно відбивається на її репутації, а заодно й на довірі інвесторів;
-
1919 р. – перший закордонний філіал у Канаді;
-
1921 р. – розробка бактерицидного пластиру;
-
1924 р. – відкриття офісу у Великобританії;
-
1954 р. – випуск першого у світі дитячого шампуню без сліз. За пів року новинка захопила 75% нішевого ринку та міцно утримувала позиції 40 років – аж до 1995 р.;
-
1960-і рр. – спад продажів внаслідок посилення держконтролю США у сфері охорони здоров'я;
-
1978 р. – покупка o.b., німецької компанії з виробництва предметів жіночої гігієни;
-
1982 р. – смерть 7 осіб від Tylenol – болезаспокійливого засобу від J&J, в якому виявили ціанід. Компанія екстрено прийняла широкий ряд заходів, які дозволили дещо реабілітувати репутацію: вилучила ліки з аптек, попереджала людей про небезпеку, ввела нову упаковку для ліків зі спеціальною вставкою для контролю першого розкриття;
-
1987 р. – Johnson & Johnson стала генеральним спонсором програми «Безпека дітей в усьому світі». За 20 років вжиті заходи допомогли знизити кількість дитячих смертей внаслідок травматизації на 45%;
-
1990-і рр. – ряд великих покупок, зокрема RoC, Neutrogena, Eastman Kodak Company. Це збільшило виторг на 53% протягом наступних 3 років;
-
1997 р. – закриття 36 філій і скорочення 4100 працівників. Заходи були вжиті з метою економії бюджету заради інвестицій у наукові дослідження. Попри зменшення ресурсів, рік приніс рекордні $27 мільярдів виторгу – а це у 3 рази більше, ніж 1987 року;
-
2000 р. – смерті пацієнтів від препарату Propulsid. Компанія відкликала продукт, який приносив близько $1 млрд;
-
2006 р. – покупка підрозділу Pfizer;
-
2010 р. – вилучення продукції McNeil і закриття заводу через неналежну якість, ряд позовів з приводу протизаконної реклами. Компанія виплатила штрафи на загальну суму майже $2 млрд;
-
2011 р. – виплата $70 млн компенсацій за хабарі лікарям у ряді країн;
-
2013 р. – $2,5 млрд штрафу владі США за незаконну рекламу;
-
2016 р. – придбання офтальмологічної компанії Abbott Laboratories. Після чого прибуток виріс на 7%;
-
2017 р. – скорочення чистого прибутку у 13 разів через податкову реформу, внаслідок якої компанії довелося одноразово сплатити $13,6 млрд. При цьому показники виторгу показали стабільне зростання. Ряд позовів і мільйонних компенсацій через появу онкології після використання продуктів J&J;
-
2018 р. – стабільне зростання прибутку, переважно від продажів медобладнання; покупка японського косметичного бренду Ci: z Holdings, постачальника хребетних імплантатів EIT, розробника хмарного сервісу для оцінки роботи хірургів C-SATS і роботизованої технології для проведення ортопедичних операцій Orthotaxy;
-
2019 р. – викуп у Google розробника роботів-хірургів Verb Surgical; десятки тисяч позовів за браковану продукцію. Велика кількість судових претензій негативно вплинуло на довіру інвесторів і підвищило загальну суму витрат – за підрахунками аналітиків, щорічно компанія витрачає на судові позови до $50 млрд. Це призвело до падіння котирувань на 12% відносно грудня 2018 року;
-
2020 р. – покупка Momenta Pharmaceuticals, компанії-розробника інноваційних методів лікування імунних захворювань; розробка експериментальної вакцини від Covid-19.
2021 рік почався з низки невдач. Від вакцини поперемінно відмовилися кілька держав, а суд постановив виплатити $230 млн штрафу за згубний вплив знеболювальних на основі опіуму. Акції JNJ дещо впали у ціні, однак вже у квітні продовжили стабільне зростання. Станом на 1 липня їх вартість становить $165,9, а це на $25 більше, ніж рік тому.
Показники діяльності та прогноз Johnson & Johnson
За підсумками I кварталу 2021 року чистий прибуток Johnson & Johnson виріс на 6,9%, у порівнянні з торішніми показниками, і склав $6,2 млрд. Прибуток на акцію склав $2,32 проти $2,15 роком раніше. Виторг склав $22,3 млрд, що відповідає очікуванням аналітиків.
За прогнозами на 2021 рік компанія повинна вийти на $90,6-91,6 млрд виторгу. Планується, що прибуток на акцію складе $9,4-9,57 до кінця року.
Що важливо знати інвесторові
Як видно з історії Johnson & Johnson, на котирування акцій можуть впливати наступні фактори:
-
поглинання та продаж компаній;
-
фінансові показники;
-
держреформи у сфері оподаткування та охорони здоров'я;
-
зовнішні та внутрішні економічні обставини;
-
скандали й позови, що мають безпосереднє відношення до компанії;
-
благодійні заходи.
Акціонерам, в чиєму інвестиційному портфелі є цінні папери J&J, раціонально стежити за діяльністю як самої компанії, так і її конкурентів. У сфері медичного обладнання це Medtronic, Stryker, Becton Dickinson.
Коли краще купувати акції компанії «Джонсон і Джонсон»?
За останні 5 років цінні папери компанії демонстрували стабільне зростання, за винятком кризового березня 2020 року. Однак рух графіка циклічний. Аналітики рекомендують не залишатися в очікуванні подальшого зростання, а заробляти на акціях J&J вже зараз. Як і коли це правильно зробити, підкаже інвестиційний консультант «Фрідом Фінанс Україна».
5 причин, за якими інвесторам варто співпрацювати з нашою компанією:
-
безкоштовні консультації персонального брокера;
-
надання власної аналітики, щоб оцінити ризики;
-
сертифіковані фахівці Національної комісії з цінних паперів у штаті;
-
низький поріг для інвестування;
-
можливість здійснювати операції на провідних фондових біржах: Nasdaq, NYSE, London Stock Exchange, KASE.
Щоб купити акції «Джонсон і Джонсон», залиште замовлення онлайн. Наш менеджер оформить індивідуальний брокерський рахунок. Це необхідно для початку роботи на фондовій біржі.
Популярні пропозиції
Отримати безкоштовну консультацію