PepsiCo Inc.
PEP

Інформація про компанію
Історія виплати дивідендів
Про компанію PepsiCo Inc.
Інформація про емітента
PepsiCo («Пепсіко») ― виробник харчових продуктів і напоїв. Це один з лідерів на світовому ринку. Найвідоміший продукт ― безалкогольний напій Pepsi, але асортимент продукції корпорації набагато ширший і представлений як мінімум 23 брендами. Виторг компанії за 2020 фінансовий рік склав близько $70 млрд ($22 млрд за 4 квартал).
Компанія та її дочірні підприємства займають значну частку ринку в Сполучених Штатах, бізнес добре диверсифікований, тому акції «Пепсі» ― привабливий варіант для довгострокових капіталовкладень.
Дата заснування і регіон діяльності
Сам напій Pepsi був запатентований ще у 1903 році фармацевтом з Північної Кароліни, який прагнув розробити щось подібне до легендарної коли. Рецепт «Пепсі» з'явився у 1880-х роках і позиціонувався як засіб для поліпшення травлення. Вже у 1904 році показники виробництва становили 75 тис. л. Ще через два роки почали свою діяльність два заводи.
Історія сучасної «Пепсіко» почалася у 1965 році, коли відбулося злиття The Pepsi Cola Company і Frito Lay. Підприємства об'єдналися в одну корпорацію зі штаб-квартирою в Перчейз, штат Нью-Йорк. Виробничі потужності концерну розташовані у США, Канаді, Латинській Америці, Європі, країнах Африки.
Продукція PepsiCo представлена в більш ніж 200 країнах світу. 20% доходу підприємству приносять Мексика, Росія, Канада, Великобританія і Бразилія. Понад 50% прибутку компанія отримує від своєї діяльності в США.
Сфера діяльності
Головні напрямки діяльності компанії визначені торговими марками:
Frito-Lay ― фірмові закуски, снеки (батончики, чіпси);
Quaker ― зернові продукти і каші (макаронні вироби, рис, вівсяні пластівці);
Pepsi-Cola ― безалкогольні напої;
Tropicana ― соки;
Gatorade ― спортивні напої;
SodaStream ― апарати для домашнього виробництва газованих напоїв.
PepsiCo отримала вигоду від свого сильного портфеля брендів (Pepsi, Pepsi Next, Pepsi Zero Sugar, 7UP, Mirinda, Lay's, Cheetos та ін.), гнучкого ланцюга постачання і добре продуманих систем виведення на ринок, які допомогли підтримувати безперервні постачання в умовах карантинних обмежень через коронавірус.
Хоча PepsiCo втратила частину продажів через закриття закладів громадського харчування в період пандемії, вона змогла перекрити деякі втрати, оскільки споживачі купували напої, такі як шампанське і Mountain Dew.
PepsiCo, Inc. сьогодні розширює асортимент своєї продукції, включаючи в нього корисні харчові продукти і напої. Так, для споживачів, що піклуються про своє здоров'я, з'явилася нова енергетична продукція. Було запущено виробництво конопляного напою в Європі.
«Пепсіко» в цифрах і події
Дата заснування корпорації The Pepsi-Cola Company ― 1902 рік. Важливі події в історії концерну:
1961 ― на ринку з'явилася компанія Frito-Lay, яка була створена в результаті злиття корпорацій Fritos і Lay, що спеціалізуються на випуску, відповідно, кукурудзяних і картопляних чіпсів, а також інших снеків;
1963 ― на чолі компанії став Дональд Кендалл. Завдяки йому продукція концерну розширилася, оскільки додалося багато брендів: Patio, Diet Pepsi, Pepsi Light та ін.;
1965 ― об'єднання The Pepsi-Cola Company і Frito-Lay;
1970 ― річні продажі «Пепсіко» перевищили показники в $1 млрд;
1972 і 1974 ― налагоджені перші постачання продукції до СРСР і її виробництво;
кінець 1970-х ― концерн почав розвивати напрямок ресторанного бізнесу після придбання 2 мереж: Taco Bell і Pizza Hut;
1980 ― з'явилися напої Pepsi Free, що не містять кофеїну, і Slice, до складу яких входять лимонний і лаймовий соки;
1985―1993 ― асортимент продукції компанії розширили нові бренди: Lipton Original Iced Teas, All Sport, Avalon та ін. За ці роки ресторанна мережа поповнилася різними закладами, включаючи кухні Мексики та Італії;
1996 ― компанію очолює Роджер Енріко, який змінив Уейна Каллоуейа, який був «на посту» з 1986 року. Одним зі значущих його кроків став відхід від ресторанного напрямку бізнесу. Акції Pepsi, а саме активи об'єднаних Taco Bell, Pizza Hut і KFC, були продані шляхом першого розміщення на біржі, а інші мережі ресторанів ― окремо. Такий крок був вимушеним і робився, щоб покрити збитки латиноамериканських підприємств;
1998 ― куплено підприємство Tropicana Products, що дозволило «Пепсіко» вийти на ринок соків. Ціна придбання ― $3,3 млрд;
1999 ― продаж The Pepsi Bottling Group (PBG). Акції PepsiCo виставила на біржу шляхом первинного розміщення. Сумарна їх вартість ― $2,3 млрд. У своїх активах корпорація залишила більше третини акцій підрозділу. Хоча активи були скорочені майже на 1/3, прибуток вдалося збільшити;
2000 ― придбані бренд SoBe і найбільший виробник спортивних напоїв Quaker Oats Company;
2007―2008 ― куплені «Лебедянський», «Вімм-Білль-Данн» у РФ і «Сандора» в Україні;
2010 ― корпорація повернула собі PBG і об'єдналася з Pepsi Americas.
«Пепсіко» регулярно сплачує своїм інвесторам дивіденди періодичністю раз у квартал. Акції PepsiCo вибирають як ті, хто планує тримати їх довгий час, так і прихильники короткострокових угод.
Показники діяльності і прогнози
Сьогодні PepsiCo знаходиться в трійці лідерів світового ринку напоїв і снеків. Цього вдалося домогтися після злиття з великими компаніями-ботлерами ― PBG і PepsiAmericas. Корпорація прагне зайняти провідні позиції з випуску готових до вживання харчових продуктів і напоїв на світовому ринку. Її девіз ― «Перемагати відповідально» ― відображає основну мету холдингу, яка полягає у впровадженні в усі напрямки бізнесу і прагненні до постійного розвитку і турботи про споживача.
За підсумками 2020 року виторг концерну ― це більше ніж $70 млрд. PepsiCo повідомила про результати за перший квартал 2021 року. Її виторг продемонстрував приріст на 6,8% і склав $14,82 млрд, що більше прогнозу на $280 млн. EBITDA компанії підвищилася на 16,9%. Прибуток «Пепсіко» склав +28,1%. Виторг збільшився за рахунок триваючого зростання в сегменті снеків, а також завдяки продажам напоїв.
«Пепсіко» передбачила прискорення зростання органічного виторгу у другому кварталі, зробивши ставку на збільшення продажів газованих напоїв за рахунок поступового відкриття ресторанів і кінотеатрів.
Що важливо знати інвесторам
Компанія входить до топ-10 дивідендних аристократів за капіталізацією. Наприклад, сумарна вартість акцій PepsiCo на кінець 2018 року склала $157 млрд, за підсумками 2020 року ― $206 млрд. Основний обсяг торгівлі акціями «Пепсі» доводиться на біржу NASDAQ, там їм присвоєно тікер PEP.
В акції корпорації вкладають кошти не тільки приватні інвестори, але і великі фонди.
Інвестуйте впевнено разом з «Фрідом Фінанс Україна»
Купити акції Pepsi в Україні самостійно неможливо ― потрібні послуги закордонного брокера, який має право здійснювати операції на NASDAQ та інших іноземних біржах.
Freedom Finance Ukraine пропонує свою допомогу. У компанії працюють сертифіковані фахівці з досвідом роботи на фондовому ринку від 10 років. Діяльність регулюється Національною комісією з цінних паперів. «Фрідом Фінанс Україна» ― частина міжнародного холдингу, а це значить, що всі деталі і питання з документами інвестори можуть вирішувати тут, в Україні, при цьому європейський підрозділ забезпечує можливість купити акції іноземних емітентів.
Пропонуємо покупки, продаж та зберігання активів. Гарантуємо підтримку на всіх етапах інвестування ― від відкриття брокерського рахунку до укладання угоди.
При необхідності інвестиційний консультант надасть всю актуальну інформацію: про вартість акцій «Пепсіко», прогнози на курс та ін. Проводимо спеціальні навчальні майстер-класи. У нас відсутня мінімальна сума для відкриття рахунку.
Інвестуйте і заробляйте! Разом з «Фрідом Фінанс Україна» це легко.
Популярні пропозиції
Отримати безкоштовну консультацію