PepsiCo Inc.

PEP

176.9 USD
-0.15 USD (-0.08%)

Інформація про компанію

Тип
Акция
ISIN
US7134481081
Ринок
NASDAQ
Валюта
USD

Історія виплати дивідендів

Дата виплати
Обсяг
Валюта
09.09.2024
1.36
USD
10.06.2024
1.36
USD
04.03.2024
1.27
USD
04.12.2023
1.27
USD
05.09.2023
1.27
USD

Про компанію PepsiCo Inc.

Інформація про емітента

PepsiCo («Пепсіко») ― виробник харчових продуктів і напоїв. Це один з лідерів на світовому ринку. Найвідоміший продукт ― безалкогольний напій Pepsi, але асортимент продукції корпорації набагато ширший і представлений як мінімум 23 брендами. Виторг компанії за 2020 фінансовий рік склав близько $70 млрд ($22 млрд за 4 квартал). 

Компанія та її дочірні підприємства займають значну частку ринку в Сполучених Штатах, бізнес добре диверсифікований, тому акції «Пепсі» ― привабливий варіант для довгострокових капіталовкладень.

Дата заснування і регіон діяльності

Сам напій Pepsi був запатентований ще у 1903 році фармацевтом з Північної Кароліни, який прагнув розробити щось подібне до легендарної коли. Рецепт «Пепсі» з'явився у 1880-х роках і позиціонувався як засіб для поліпшення травлення. Вже у 1904 році показники виробництва становили 75 тис. л. Ще через два роки почали свою діяльність два заводи.

Історія сучасної «Пепсіко» почалася у 1965 році, коли відбулося злиття The Pepsi Cola Company і Frito Lay. Підприємства об'єдналися в одну корпорацію зі штаб-квартирою в Перчейз, штат Нью-Йорк. Виробничі потужності концерну розташовані у США, Канаді, Латинській Америці, Європі, країнах Африки.

Продукція PepsiCo представлена в більш ніж 200 країнах світу. 20% доходу підприємству приносять Мексика, Росія, Канада, Великобританія і Бразилія. Понад 50% прибутку компанія отримує від своєї діяльності в США.

Сфера діяльності

Головні напрямки діяльності компанії визначені торговими марками:

  • Frito-Lay ― фірмові закуски, снеки (батончики, чіпси);

  • Quaker ― зернові продукти і каші (макаронні вироби, рис, вівсяні пластівці);

  • Pepsi-Cola ― безалкогольні напої;

  • Tropicana ― соки;

  • Gatorade ― спортивні напої;

  • SodaStream ― апарати для домашнього виробництва газованих напоїв.

PepsiCo отримала вигоду від свого сильного портфеля брендів (Pepsi, Pepsi Next, Pepsi Zero Sugar, 7UP, Mirinda, Lay's, Cheetos та ін.), гнучкого ланцюга постачання і добре продуманих систем виведення на ринок, які допомогли підтримувати безперервні постачання в умовах карантинних обмежень через коронавірус. 

Хоча PepsiCo втратила частину продажів через закриття закладів громадського харчування в період пандемії, вона змогла перекрити деякі втрати, оскільки споживачі купували напої, такі як шампанське і Mountain Dew.

PepsiCo, Inc. сьогодні розширює асортимент своєї продукції, включаючи в нього корисні харчові продукти і напої. Так, для споживачів, що піклуються про своє здоров'я, з'явилася нова енергетична продукція. Було запущено виробництво конопляного напою в Європі.

«Пепсіко» в цифрах і події

Дата заснування корпорації The Pepsi-Cola Company ― 1902 рік. Важливі події в історії концерну:

  • 1961 ― на ринку з'явилася компанія Frito-Lay, яка була створена в результаті злиття корпорацій Fritos і Lay, що спеціалізуються на випуску, відповідно, кукурудзяних і картопляних чіпсів, а також інших снеків;

  • 1963 ― на чолі компанії став Дональд Кендалл. Завдяки йому продукція концерну розширилася, оскільки додалося багато брендів: Patio, Diet Pepsi, Pepsi Light та ін.;

  • 1965 ― об'єднання The Pepsi-Cola Company і Frito-Lay;

  • 1970 ― річні продажі «Пепсіко» перевищили показники в $1 млрд;

  • 1972 і 1974 ― налагоджені перші постачання продукції до СРСР і її виробництво;

  • кінець 1970-х ― концерн почав розвивати напрямок ресторанного бізнесу після придбання 2 мереж: Taco Bell і Pizza Hut;

  • 1980 ― з'явилися напої Pepsi Free, що не містять кофеїну, і Slice, до складу яких входять лимонний і лаймовий соки;

  • 1985―1993 ― асортимент продукції компанії розширили нові бренди: Lipton Original Iced Teas, All Sport, Avalon та ін. За ці роки ресторанна мережа поповнилася різними закладами, включаючи кухні Мексики та Італії;

  • 1996 ― компанію очолює Роджер Енріко, який змінив Уейна Каллоуейа, який був «на посту» з 1986 року. Одним зі значущих його кроків став відхід від ресторанного напрямку бізнесу. Акції Pepsi, а саме активи об'єднаних Taco Bell, Pizza Hut і KFC, були продані шляхом першого розміщення на біржі, а інші мережі ресторанів ― окремо. Такий крок був вимушеним і робився, щоб покрити збитки латиноамериканських підприємств;

  • 1998 ― куплено підприємство Tropicana Products, що дозволило «Пепсіко» вийти на ринок соків. Ціна придбання ― $3,3 млрд;

  • 1999 ― продаж The Pepsi Bottling Group (PBG). Акції PepsiCo виставила на біржу шляхом первинного розміщення. Сумарна їх вартість ― $2,3 млрд. У своїх активах корпорація залишила більше третини акцій підрозділу. Хоча активи були скорочені майже на 1/3, прибуток вдалося збільшити;

  • 2000 ― придбані бренд SoBe і найбільший виробник спортивних напоїв Quaker Oats Company;

  • 2007―2008 ― куплені «Лебедянський», «Вімм-Білль-Данн» у РФ і «Сандора» в Україні;

  • 2010 ― корпорація повернула собі PBG і об'єдналася з Pepsi Americas.

«Пепсіко» регулярно сплачує своїм інвесторам дивіденди періодичністю раз у квартал. Акції PepsiCo вибирають як ті, хто планує тримати їх довгий час, так і прихильники короткострокових угод. 

Показники діяльності і прогнози

Сьогодні PepsiCo знаходиться в трійці лідерів світового ринку напоїв і снеків. Цього вдалося домогтися після злиття з великими компаніями-ботлерами ― PBG і PepsiAmericas. Корпорація прагне зайняти провідні позиції з випуску готових до вживання харчових продуктів і напоїв на світовому ринку. Її девіз ― «Перемагати відповідально» ― відображає основну мету холдингу, яка полягає у впровадженні в усі напрямки бізнесу і прагненні до постійного розвитку і турботи про споживача.

За підсумками 2020 року виторг концерну ― це більше ніж $70 млрд. PepsiCo повідомила про результати за перший квартал 2021 року. Її виторг продемонстрував приріст на 6,8% і склав $14,82 млрд, що більше прогнозу на $280 млн. EBITDA компанії підвищилася на 16,9%. Прибуток «Пепсіко» склав +28,1%. Виторг збільшився за рахунок триваючого зростання в сегменті снеків, а також завдяки продажам напоїв.

«Пепсіко» передбачила прискорення зростання органічного виторгу у другому кварталі, зробивши ставку на збільшення продажів газованих напоїв за рахунок поступового відкриття ресторанів і кінотеатрів.

Що важливо знати інвесторам

Компанія входить до топ-10 дивідендних аристократів за капіталізацією. Наприклад, сумарна вартість акцій PepsiCo на кінець 2018 року склала $157 млрд, за підсумками 2020 року ― $206 млрд. Основний обсяг торгівлі акціями «Пепсі» доводиться на біржу NASDAQ, там їм присвоєно тікер PEP.

В акції корпорації вкладають кошти не тільки приватні інвестори, але і великі фонди. 

Інвестуйте впевнено разом з «Фрідом Фінанс Україна»

Купити акції Pepsi в Україні самостійно неможливо ― потрібні послуги закордонного брокера, який має право здійснювати операції на NASDAQ та інших іноземних біржах. 

Freedom Finance Ukraine пропонує свою допомогу. У компанії працюють сертифіковані фахівці з досвідом роботи на фондовому ринку від 10 років. Діяльність регулюється Національною комісією з цінних паперів. «Фрідом Фінанс Україна» ― частина міжнародного холдингу, а це значить, що всі деталі і питання з документами інвестори можуть вирішувати тут, в Україні, при цьому європейський підрозділ забезпечує можливість купити акції іноземних емітентів. 

Пропонуємо покупки, продаж та зберігання активів. Гарантуємо підтримку на всіх етапах інвестування ― від відкриття брокерського рахунку до укладання угоди.

При необхідності інвестиційний консультант надасть всю актуальну інформацію: про вартість акцій «Пепсіко», прогнози на курс та ін. Проводимо спеціальні навчальні майстер-класи. У нас відсутня мінімальна сума для відкриття рахунку. 

Інвестуйте і заробляйте! Разом з «Фрідом Фінанс Україна» це легко.

Отримати безкоштовну консультацію

Останні новини