На NYSE стало можна проводити прямий лістинг нових акцій. Чи є причини для занепокоєння?

У середу Комісія з цінних паперів і бірж (SEC) США задовольнила запит Нью-Йоркської фондової біржі (NYSE) про те, щоб дозволити компаніям проводити прямий лістинг з емісією нових акцій. Аналогічну заявку регулятору також направила біржа Nasdaq. До цього рішення компанії могли розміщувати на біржі за допомогою прямого лістингу тільки ті акції, які вже були у власності у поточних інвесторів. Випускати нові акції на відкритий ринок без IPO компаніям не дозволялося.

У зв'язку з новими послабленнями американського регулятора, багато інвесторів стурбовані питанням, чи не впаде якість компаній, які подають заявки на розміщення акцій на відкритому ринку? Справа в тому, що, на відміну від стандартного IPO, прямий лістинг не передбачає залучення послуг банків-андеррайтерів, так що компанія-емітент може заощадити на комісіях. Теоретично, це означає, що дебютний випуск акцій на відкритий ринок тепер зможе здійснити будь-яка компанія.

Однак інвесторам не варто турбуватися, оскільки прямий лістинг не стане таким популярним. Вся справа в тому, що інвестиційні банки за свою комісію знаходять не тільки ціновий коридор, а й здійснюють PR підтримку, roadshow та інші елементи традиційного процесу IPO. Більш того, у інвестбанку є великий пул клієнтів, який готовий взяти участь в успішних історіях, і це добре видно на котируваннях молодих компаній. Також варто відзначити, що локап, який критикують люди, що підтримують прямий лістинг, дуже часто захищає компанію від спекулятивного руху в акціях. Інвестиційний банк - це середня ланка, яке дозволяє всім учасникам ринку бути впевненим в тому, що є захист від спекуляцій. В іншому випадку прямий лістинг призведе до стратегії «pump and dump» («накачуй і скидуй»), що означає «швидко купи і відразу продавай, як підскочить». Таким чином, в 95-98% випадках компанії будуть використовувати традиційний метод IPO, який більш стабільний і довгостроковий. В інших випадках будуть з'являтися такі компанії, як Palantir, яким не потрібна PR підтримка і клієнти на неї завжди знайдуться, але таких компаній одиниці і вони навряд чи змінять ринок IPO, як зазначають аналітики.