У Amazon перший за 7 років збитковий квартал. Що кажуть аналітики Freedom Finance?

Amazon (AMZN) уперше за сім років став збитковим за підсумками першого кварталу. Серед причин цього менеджмент називає:

  • макроекономічні тенденції, пов'язані зі спадом онлайн-покупок;
  • підвищення витрат через інфляцію, збої в ланцюжках постачання;
  • трати, пов'язані з інвестиціями у виробника електрокарів Rivian (RVN). 

Котирування компанії після виходу квартального звіту впали на 20,62%, досягнувши мінімуму за два роки. Чистий збиток у розмірі $3,8 млрд пояснюється насамперед «паперовими» втратами через падіння акцій Rivian на загальну суму $7,6 млрд. Amazon належить майже 20% компанії.

Після виходу Rivian на IPO у листопаді 2021 року її акції просіли більш ніж на 70%. Минулого року компанія виробила близько 1000 автомобілів, а в першому кварталі 2022-го випустила вже понад 2500. Лінійка продукції Rivian розширилася за рахунок виведених на ринок позашляховиків R1T та R1S, які в базовій комплектації коштують $67,6 тис. та $72,5 тис. відповідно. Ще однією новинкою став флагманський для компанії продукт електрофургон (EDV), який використовує служба доставки Amazon.

Традиційні бізнес-сегменти Amazon показали змішані результати. Виторг компанії зріс на 7% р/р, до $116,4 млрд. Негативна курсова різниця через ревальвацію долара склала $1,8 млрд. Найбільші втрати компанії завдало скорочення міжнародних продажів, що формують понад 26% виручки, на 6% г/г без урахування впливу курсових різниць.

Операційний прибуток Amazon впав із торішніх $8,9 млрд до $3,7 млрд. Збиток від операційної діяльності в Америці компанія показує другий квартал поспіль ($1,6 млрд), а на зарубіжних ринках ця тенденція розвивається вже третій квартал поспіль ($1,3 млрд ). Операційні витрати Amazon у Північній Америці зростали швидше, ніж продажі. Компанії довелося витратити мільярди, щоби підтримувати роботу своїх підприємств у періоди карантинних обмежень. Також емітент відзначив ефект інфляційного тиску, який оцінили у $2 млрд.

У березні вперше з початку пандемії було зафіксовано зниження онлайн-продажів, як порівняти рік до року, а офлайнові обсяги реалізації зросли. В умовах нестабільності ринків успішно показує себе бізнес-модель Amazon, що відрізняється стійкістю до непередбачених шоків завдяки диверсифікації сервісів. У першому кварталі за рахунок найбільш маржинального сегмента Amazon Web Services (AWS) компанія спромоглася компенсувати операційні збитки інших напрямків.

Квартальні результати Amazon відповідають гайденсу керівництва, представленому наприкінці 2021 року. Проте власні прогнози операційного прибутку та інших показників на квітень-червень помітно знижені. Через очікуване посилення невизначеності на ринку керівництво Amazon закладає операційний результат у діапазоні від збитку в $1 млрд до прибутку $3 млрд.